Sunday, May 30, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 9-PANTUN 4 KERAT(FACEBOOK)

Assalamualaikum dan Hai semua. Tengah buat apa tu? Kalau tak buat apa-apa meh sini dengar cerita saya. Sekurang-kurangnya dapat la sedikit ilmu baharu.

Mari rapat-rapat sahabat tapi kena ingat jarak 1 meter okay. Patuh SOP tu. Kali ini saya bawak sedikit kelainan. Sahabat semua boleh mencuba selepas ini. Nak tahu apa kelainan tu??? HEHEHEHE. Nak tahu tak kali ini saya belajar membuat pantun. Best tau dapat reka-reka pantun ni. Demi tugasan yang diberikan oleh Prof saya, saya berjaya membuat satu posting di Facebook berkaitan pantun. Nmapak macam mudah tapi tak mudah seperti yang disangka. 

Bukan hanya sekadar post tentang pantun, tetapi saya juga kena komen posting pantun kawan-kawan kelas saya dengan berbalas pantun. Bukan perkara yang mudah. Tapi bila dah dapat cipta satu pantun, wahhhhh best sungguh. Tak sangka ada juga la bakat sikit-sikit untuk mencipta pantun. Apa tunggu lagi, mari sahabat semua lihat pantung ciptaan saya. 

Gambar di bawah ini merupakan pantun ciptaan saya sendiri yang post di Facebook saya. Pantun sentap namanya. HAHAHAHAAH. Sila la baca pantun saya tu ye. Tak ada kena mengena dengan sesiapun. Hanya pantun untuk peringatan bagi semua manusia.


POST PERTAMA: 26 MEI 2021



Kita bergerak ke pantun yang saya cipta di ruangan komen Facebook rakan-rakan kelas saya. Kami berbalas-balas pantun. Sangat menyeronokkan. Ayuh kita lihat pantun rekaan saya.


BUKTI KOMEN




























Sampai di sini dahulu. Next time kita jumpa lagi. Nanti cuba-cuba la cipta pantun kalian pula. Boleh saya baca pantun ciptaan sahabat semua. HEHEHEHE. Mana tahu antara kalian semua ada segelintir yang berbakat. Siapa yang tahu kan. Okay la. Saya minta diri dahulu. 

Assalamualaikum dan Selamat Tinggal semua buat seketika waktu.



BUKTI KEHADIRAN 24 MEI 2021

No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

Setiap tugasan sepanjang 14 minggu ini disertakan dengan pautan di bawah bagi setiap tajuk: 1.  BIODATA DIRI 2.  CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKA...